Sådär, då fick grabbarn spela match också!

Skönt för laget att få spela match två dar i rad. Måste vara ett skönt avbrott i träningarna. Nog för att det är härlig stämning på träningarna men jag antar att det är match man vill spela! Jag såg tyvärr inte lördagens match som ju blev en vinst till slut men på söndagen var jag där i alla fall. Lite tankar om den matchen kan man ju bjuda på, även om ni kanske inte alls håller med mig.

Det är väl lika bra att börja med det som var roligast. Oldberg är tillbaka! Å vilken succecomeback det blev :) Kommer in (som trea i försvaret, ni som läste förra inlägget vet att jag gillar det), tar bollen och löper över hela planen och gör mål. Joggar tillbaka och sträcker upp armarna mot resten av laget när han passerar mittlinjen och ler sitt bredaste leende. Måste vara fantastiskt att få vara på planen igen i match, tror nästan han hade klarat sig utan att göra mål, bara att slippa sitta på läktaren med en pjäxa är ju helt fantastiskt. Välkommen tillbaka Robin! (Roligt för övrigt att motståndarna tog timeout direkt efter det målet, vi på läktaren talade om Oldbergeffekten. De blev förmodligen helt chockade när han kom in och gjorde sådär)

Av våra nyförvärv fick vi bara se hälften. Det vi fick se såg dock bra ut. Rickard Åkerman kom med bra i spelet och bjöd på några läckra nummer. De som såg lördagens match sa att han var bättre på söndagen, så det är ju en stigande formkurva i så fall! Dock fick vi ju inte se vårat andra nyförvärv. Vet inte varför Richard Larsson inte kom till spel och har inte haft tid att luska i det heller, det visar sig nog. Mycket glädjade dock att se Danne i målet. Tillsammans med försvaret såg han till att det bara blev 10 insläppta mål i första halvlek, mycket godkänt bakåt! I andra halvlek såg det dock mindre bra ut från båda lagen och till slut kunde Erlangen gå ifrån till seger med två mål. Som lördagens match fast tvärt om alltså.

Avslutar med ett annat glädjeämne. Jag tror aldrig jag har sett Haukur så bra bakåt, härligt att se. Och ett till glädjeämne, fast man är ju rätt van nu... Jag pratar om Robin Andersson. Som vanligt fantastiska stegisättningar där han antigen kommer förbi motståndarna eller får med sig utvisning/straff eller minst ett frikast.

Framöver nu i veckan åker killarna söderut på träningsläger i Danmark. Här hemma får vi börja ladda för damernas cup och sen herrarna i Kuriren cup. Det är inte riktigt nära än, men det är närmare än det var förut! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0