Annandag

Idag avslutar vi helgen med långväga besök från Kristianstad. Ett lag som just nu ligger på den sista slutspelsplatsen. Ett lag med bara två bortavinster i årets elitserie. Svenska spel bjuder på oddsen 1. 1,13 - X. 4,80 - 2. 6,40 och jag är beredd att hålla med. Guif bör inte ha några större problem att vinna ikväll.

Roligt att Pava var med lite senaste matchen, kanske blir det mer speltid ikväll. Fortfarande kan han inte hoppa och skjuta fullt och jag hoppas verkligen att han inte riskerar något genom att spela. Om jag får välja så får han gärna sitta på bänken en månad till om alternativet är att han går sönder ytterligare vid spel. Men där får man anta att de runt laget har full koll på hans fysiska status.

När vi ändå har ämnet på tal så måste jag säga att det var starkt att avsluta som Guif gjorde sist. Att göra de 4 sista målen räckte för att vända och vinna matchen. Själv började jag misströsta när jag fick 27-29 via smsrapport (var inte där och hade inte tillgång till någon dator) men det ordnade ju sig. Det känns viktigt att få sådana matcher där man kan känna att vi faktiskt kan vända vad som helst. Då viker man inte ner sig utan kör bara. I övrigt kanske man kan tacka RK Konjuh namjestaj för den vinsten. Hur menar han då tänker ni.
Jo, Skövdematchen var uppskjuten just på grund av cupspelet och man kan ana att ett utvilat Guif hade mer att ge sista minuterna än ett lag som spelat match bara två dagar tidigare.

I övrigt så är det idag årets sista match. När vi går in i 2011 kan vi undra hur länge vi kommer bli kvar i Sporthallen.

Kristianstand vinner inte på annandagen, det får bli en annan dag...

Kristanstad

Offervilja i förra hemmamötet med Kristianstad. Samma vilja ikväll så stannar båda poägen i Eskilstuna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0