"Snacket om SM-guld börjar banne mig se alltmer trovärdigt ut för Guif."

Orden kommer från Rolf Andersson, sportchef på tidningen folket. Han är en man som kanske inte jublade när Guif sa att de siktade på att gå hela vägen i år. Precis som många andra kanske man ska säga. Nu verkar det dock som att han och många andra verkar känna att det faktiskt inte är omöjligt.

Jag har en lite konstig känsla när jag tänker på hur det har gått såhär långt. Det känns som att det har gått... sådär. Det är lite konstigt för när jag kollar på tabellen ser jag ju att det har gått fantastiskt bra. Ändå tycker man att det har hackat lite här och var. Det är egentligen helt sjukt att man, förmodligen omedvetet, kan ha sådana emorma förväntningar på ett lag. Kanske har det att göra med en uttalad målsättning att vinna, kanske har det att göra med att man själv önskar att det ska gå bra. I vilket fall som helst får vi vara fantastiskt nöjda med hur det har gått till nu. Faktum är att även om det hade blivit förlust mot Malmö hade jag skrivit att jag varit nöjd såhär långt. Dock vet jag inte om Roffe hade varit det!

I övrigt är det roligt att Robin fick vara med landslaget två matcher, även om det bara blev lite speltid i ena matchen så blir han ju uttagen av en anledning. Ska bli trevligt att se honom göra sina stegisättningar mot bättre motstånd än i elitserien!

Det är också glädjande att fler än vanligt fick speltid mot Malmö. Vi som följer laget vet ju att det finns massor med potential bakom de som alltid spelar. Att låta fler spela kommer behövas med det tuffa schemat som är nu. Dock tycker ju grabbarna om att spela mycket, å vi andra tycker ju om att ha många matcher att gå på. Nästa chans är redan på fredag kl 18 hemma mot Ystad! Två raka segrar mot skånelag, ja tack!

Så får vi se vad Roffe skriver efter den matchen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0