Näst bäst i Sverige men siktandes uppåt!

Eskilstuna stolthet Guif är just nu på andra plats i tabellen, jag är rätt säker på att vi är det även efter ikväll. IFK Skövde HK kommer på besök till sporthallen. Om man tittar på oddsen så är Guif kvällens största favorit och matcherna mot Skövde har gått smidigt senaste tiden. Skövde har dock börjat serien helt godkänt. En oavgjord match mot Lindesberg i första omgången har följts av två hemmavinster, (Hammarby och Alingsås) och två bortaförluster (Sävehof och H 43). Jag tror att Skövde kommer gå till slutspel till största delen på grund av sitt starka hemmaspel. Det borde alltså inte bli några problem för grabbarna från Eskilstuna att vinna matchen ikväll.

Skövde har i år ett ungt lag, fast man fått hem den rutinerade Niklas Forsmoo. Linus Lake och Andreas Nilsson (nyss uttagen i landslagets bruttotrupp till EM) är spelare som Guif får se upp med. Det är alltså viktigt att de som spelar inte är lika säker som jag på vinst, för då kommer det bli jobbigt.

I och för sig så räckte det med att spela bra första 10 borta mot Hammarby och sista 20 mot Lindesberg men jag tror det krävs lite mer än så mot Skövde. För övrigt var det en fantastisk avslutning mot Linde borta sist, ingen rödklädd på läktaren kunde klaga på det. Bra stämning! (Jag hävdar fortfarande att det är roligare på bortamatcher än hemma i sporthallen, men det kan jag utveckla lite mer en annan gång).

Sen får man väl hoppas på att det kommer ordentligt med folk, vore roligt om vi kunde krypa över 2000-strecket idag hemma i hallen. Om inte annat för att visa att en ny arena verkligen behövs. Passa även på att köpa din biljett till matchen i Challenge Cup i slutet på november, självklart ska vi fylla arenan redan då!

Väl mött, rödklädda och fina i sporthallen ikväll. Vi har Sveriges bästa handbollspublik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0