Lite träningsrapport och upptaktande

Idag tränade grabbarna på som vanligt, å vi passade på att göra ett besök, det börjar ju dra ihop sig mot seriestart nu! Dock tänkte jag börja med något annat, nämligen början på dagen. Fick verkligen en känsla av att det närmar sig idag när jag gick till jobbet. Satte för ovanlighetens skull i handsfreen och slog på radion på mobilen, direkt hör jag då en bekant röst. Det var Krille som säger att det alltid är fest när Guif spelar hemma. Man kan ju inte annat än hålla med! Undrar om det är någon mer än jag som ser fram emot premiären på onsdag? Skulle tro det va!

Efter det hörde jag Krille snacka om att man vill bli historiska, Guif har ju aldrig vunnit varken serien eller SM-guldet. Tycker det är skönt att höra att man har en hög målsättning. Om man siktar på att "bara" ta sig till slutspel kan det bli lite knepigt med motivationen när man väl är där. De svenska lagen är även så pass jämna att man inte kan glida sig igen matcher utan att kämpa och ska man då vinna får man faktiskt kämpa i varenda match!

Men grunden för ett bra resultat är ju då träningen. Så åter till dagens träning... Som vanligt var det lekfullt å bra stämning. Oldberg spelade och gjorde det bra som försvarare i skottövningar men fick även ta skott själv framåt. Danne var het i målet idag, roligt att se, det är sådant som gör skillnaden i täta matcher! I övrigt kan vi notera att försvararna i motståndarlaget inte bör hoppa för tidigt om Hammar går upp för skott. Aren gjorde det idag, bara för att se Sebastian vara förbi honom innan han ens hade landat. Fast mer än så vågar jag nog inte avslöja, man vill ju inte ge för mycket fördelar till andra lag.

Robin Andersson avslutade träningen med att försöka rulla sjukgymnast Jonas på brottningsvis. Han lyckades med lyftet men fick inte riktigt runt honom. En frenetiskt kämpande Jonas hade ju dock inte ett par timmars träning i kroppen, det kan ju ha spelat in.

Vi påbörjar laddandet mot onsdag, det börjar närma sig nu. Glöm inte boka tid i tvättstugan (om ni inte har lyxen att ha egen maskin) så att ni hinner tvätta de röda kläderna till premiären.

För övrigt lider vi med Sofia som går runt med gipsad hand nu, lagom till det drar ihop sig till seriestart även för damerna. Kämpa på!

Kommentarer
Postat av: Bilist_ röd supporter

Kul att bloggen är på G igen , på Onsdag är det dags! Jag finns där hejande på vårt älskade Guif!!!

NU är det dags att gå emot GULD!!!

2010-09-13 @ 22:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0