Rött är inte vår färg

Just idag väljer jag att inte säga att rött är vår färg. Nej, det är nämligen gult som är vår färg idag. Det var ju spelarna i gult som dominerade dagens två matcher. Jag pratar givetvis om målvakterna! Både Dalle och Danne visade vägen för sina lag. Självklart inte utan försvaret men som vi alla vet så ger en målvakt i form härlig trygghet åt resten av laget.

Det blev alltså två säkra segrar och två lag från Göteborg fick åka hem utan vinst. Jag måste även här och nu be om ursäkt för att jag tvivlade på de som sätter oddsen och samtidigt även tvivlade lite på spelarna. Ska försöka se till att det inte upprepas!

275 åskådare (vill jag minnas att jag hörde) på damernas match var väl rätt väntat, kanske lite lågt. 1794 på herrarnas match var dock lite väl lågt. Man hörde på publiken när det lästes upp att de flesta nog tyckte att det borde kommit fler. I övrigt måste jag säga att publiken gjorde ett bra jobb, både på damernas och herrarnas match. Ni som var med borta mot Hammarby senast vet att det inte är självklart att det kommer folk och att de som är där klappar. Beröm till publiken alltså!

Förutom dagens målvakter är det svårt att lyfta fram någon spelare eftersom alla gjorde ett bra jobb. Både damerna och herrarna bjöd på härlig underhållning med fart och fläkt, precis som vi vill se. Jag antar att alla som kom var nöjda med vad de fick se, berätta det för kollegorna på jobbet imorgon så kanske det kommer fler nästa match!

Nu laddar vi för helgens "derby" mot Lindesberg. Ta chansen och åk med bussen även du så att vi blir många som stöttar vårt lag. Då klär vi oss i rött, det är ju faktiskt vår färg. Även om vi en dag som denna känner oss lite gula!

Kommentarer
Postat av: Höken

Alla Eskilstunabor som gillar handbolls Sverige.

19-20 maj erbjuds ni att komma med på denna resa.

Samla ihop alla som är intresserade. SEH bjuder på resan till och från Eskilstuna i bussar.

2010-09-30 @ 21:33:22
URL: http://www.handbollskryssningen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0