Jag visste att vi skulle vinna

Okej, det kan låta som en efterhandskonstruktion och visst var jag nervös i söndags när matchen närmade sig MEN faktum är att jag tidigare på dagen berättat för min vän att Guif skulle vinna, det var helt säkert. Hur visste jag då det? Vi får börja med lite bakgrund.

Innan sista "slut"spelsmatchen mot Lugi (tack för att det blir kvartsfinaler nästa år) så var det lite väl mycket Guif i media, lite väl mycket för att inte vara match. Det var rasistika påhopp, dödshot, "sparkad" spelare och ny målvakt. Efter det kommer sista matchen, mot Lugi. En match som inte gäller något för Guif men där Lugi i alla fall från början har allt att spela för. Vad händer? Jo, trots årets sämsta publiksiffra kommer grabbarna ut, visar att det är fullt fokus på handbollen som gäller och visar att LAGET tillsammans klarar av motgångar. Var det därför jag visste att vi skulle vinna söndagens match?

Nej, faktiskt inte. Inte förrän på torsdagen när Guif tränade insåg jag att det skulle bli potatismos i första semifinalen. Robin Andersson som har kommit tillbaka från skadan fortare än väntat (Krille: "han har varit hänsynslös mot sin kropp när han kört rehab") visade att han kommer bli en tillgång. Lägg därtill att man vet att han är de stora matchernas man och kommer höja sig när det blir riktiga slutspelsmatcher. Var det därför jag visste att vi skulle vinna söndagens match?

Nej, faktiskt inte. Det var under torsdagsträningen som sagt, å det var mer allt detta sammantaget. Matchen mot Lugi, Robin Andersson visar form och laget klarar hantera en massa saker utanför handbollen. MEN den avgörande faktorn var på torsdagens träning, vem tror ni kommer först ut på planen? Jo, Robin Andersson, och HAN VISSLAR! En Robin i form, med glädje, tillsammans med en grupp som klarar motgångar. Ja, då visste jag att det skulle bli vinst!

Nu laddar vi för bortamatch i Alingsås. I en härlig hall med bra drag. Havet kommer vara ganska blått utom vårt röda hörn. Full buss å bra drag utlovas! Får vi lika bra träff på dem bakåt som i söndags så kommer det bli fest i bussen hela vägen hem till Eskilstuna!

Kommentarer
Postat av: Mats Johansson

Mycket chockerad framför TV:n hör jag röda havet bua ut Kristian Bliznac. Denna fina publik som ständigt kritiserar samtliga andra elitserieklubbars supportrar. Vad har hänt?

2011-04-25 @ 14:31:19
Postat av: Magnus

Jag tror att många upplevde det lite konstigt att han som är så stor och stark la sig så lätt och bad om offensiv foul när det bara kom nån nära. Sen att han klagar när han tycker Tholin lägger sig lätt gjorde väl att folk tyckte det var lite väl.

Det var ingen som buade åt honom direkt när matchen började.

2011-04-25 @ 20:01:34
Postat av: Van Basten

Är det inte så att alla förstärker vissa mer vissa mindre i sådana lägen som Bliznac gjorde ? En solklar offensiv foul såg det ut som genom tv-rutan.

Mattias Tholin är ju en spelare som många har åsikter angående att han också förstärker vissa lägen, ofta framme som tredje person i en händelse där han själv inte varit i närheten.

2011-04-27 @ 13:53:36
Postat av: Magnus

Jo det är klart att spelare förstärker situationer, det hör till. Precis som en hemmapublik förstärker situationer, det hör till.

2011-04-28 @ 18:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0