Guif vinner mot ett lag från Lund

Ja, det är en konstig rubrik men man vet ju inte vad de heter. Är det H43 eller H 43? Heh.nu väljer ena, förbundets hemsida väljer det andra. Deras egen hemsida har med båda! Så visst, match mot "ett lag från Lund" på torsdagskvällen står på programmet.

Lundalaget gick och vann mot Alingsås och det var ju en bedrift. Själv hoppas jag att de (från Lund alltså) inte ska vinna någe mer så att de hamnar sist och passeras av två lag från Stockholm. Detta blev än mer tydligt när jag var till Kristianstad i måndags, det funkar inte att behöva åka till Danmark för att få se Guif spela bortamatch...

Men i alla fall, årets sista match för Guif och visst ska det bli vinst. Jag orkar inte motivera och skriva en massa för just nu lockar det mer med sömn. Nån kanske kan skrapa fram lite statistik på torsdagsmatcher i Sporthallen, det kan inte vara många per år.

Okej, vi vinner matchen men jag tror inte det blir så stort. Däremot kommer Larsson i målet ha en stor kväll och äta upp Zoran fullständigt. Men hm, om Zoran inte gör en massa mål, vinner vi inte stort då? Ja du, kanske mitt resonemang vacklar lite här, vi får väl se hur det går istället :)

I övrigt så undvek Hammarby konkurs, igen... Det är väl inte första gången en Hammarbysektion måste spela nu-går-vi-i-konkurs-snälla-rädda-oss-kortet men tydligen funkar det även denna gång. Efter vad jag skrev tidigare om Kristianstad så får man väl räkna det som något positivt.

Tholin i Lund

Matte, från senast lagen möttes. Denna gång blir det lite publik också, det är ju trevligt. Foto: Kenneth Landgren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0