Lunchat och på väg igen!

Pasta

Pasta till vänster, skinksås till höger....

Klockan är lite drygt halv två, det har börjat regna lite lätt och efter mat rullar nu bussen återigen söderut. Maten bestod av pasta med skinksås och det var väl sådär. Några tyckte att de skulle ta av annan mat fast de inte fick, busiga killar som Gert måste hålla koll på! Pastan var god och mättande i alla fall och gott kaffe fick man med sig in i bussen. Tänkte nu skriva lite om arenan i Kristianstad. Det är något som lockar extra mycket med att åka med på just denna resa.

Alla vet hur det ser ut hemma i Sporthallen, det skulle verkligen behövas en ny arena i Eskilstuna. 2015 sägs det men jag kommer tveka ända till jag sitter (eller gärna står) i den nya arenan. Kristianstad däremot spelar i en ny fin arena, invigd 2010 och just arenan är en stor orsak att de leder publikligan. Folk har alltid gillat handboll i stan och nu har de chansen att se handboll på ett härligt sätt. På tal om det, publiken är både många och har ett rykte om sig. Tränaren sa att i Eskilstuna är det bra drag men publiken är så snäll. I Kristianstad har man ju hört att de kastar både snus och snusdosor på spelarna i bortalaget när de kommer in. Bring it on, säger jag, Guifarna kommer bara tagga till mer om det är så!

Men, åter till arenafrågan. Pontus har bokat så att vi ska få en guidad tur och se hur arenan ser ut och hur de har löst olika frågor. Det känns bra och jag är övertygad om att klubbarna i Sverige måste utbyta erfarenheter och kämpa tillsammans för att höja statusen (läs omsättningen) på Elitserien.

Avslutningsvis tog jag från huvet en lista på de hallar jag har varit och sett handboll spelas. Jag kan ha missat någon och det är helt utan någon sortering. Snart får jag i alla fall fylla på med en till:

Nibblehallen, Hallstahammar
Thomashallen, Strängnäs
Sporthallen, Eskilstuna
Sporthallen lilla hallen, Eskilstuna
Lindesberg arena, Lindesberg
Skandinavium, Göteborg
Idrottshuset Örebro
Eriksdalshallen Stockholm
Högdalshallen Stockholm
Arena Skövde, Skövde
Partillebohallen, Göteborg
Hovet, Stockholm
Sköndalshallen, Stockholm
Nolhagahallen, Alingsås
Globen, Stockholm
Vilstahallen, Eskilstuna
Sparkassen-Arena, Keil
Sporthalle Margareten, Wien

Tuna

Förarbyte! Nu är det Gert som kör resten av vägen ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0