Vinst och ett ryck i tabellen!

Oldberg skriver autografer
Här står Robin Oldberg, en spelare som främst är känd för sitt försvarsspel. Han har nyss blivit utsedd till matchens lirare och han står och skriver autografer till några yngre handbollsintresserade. Jag tycker det är något fantastiskt över det, idag var det ganska fantastiskt.

Ja, för det fanns mycket att glädja sig åt idag. Haukurs mod, försvarsspelet och Tholins avslut bara för att nämna något. Men jag tror ändå att denna seger grundade sig i något annat, två saker faktiskt, grundat på det som hänt tidigare under säsongen. Jag menar inte att man har spelat och tränat ihop och blivit samspelta, nej jag menar matchningen. Idag slets det hårt på vissa spelare och det blev inte lika mycket speltid som det har blivit för andra tidigare under säsongen. MEN om man inte hade rullat runt på mycket folk tidigare så hade dessa (kalla dem kanske tongivande även om jag inte gillar det eftersom det är LAGET som vinner) kanske inte orkat hela vägen ut. Nu gör man det, man kan slita hårt i denna matchen helt enkelt för att man orkar.

För det andra menar jag publiken, idag var det riktigt bra drag! På senaste tiden har det varit mycket debatt om publiken som inte hörs eller som hörs men inte får sitta tillsammans och därför inte hörs och som sitter med armarna i kors och bla bla bla! MEN, idag ville publiken verkligen visa att det är bra drag i Sporthallen. Jag kräks om nån säger något med ordet "klack" i idag, för idag tog många tag i det. Till och med från "tysta sidan" kunde man höra skrik, till och med barnen skrek och till och med vuxna skrek. Och vad hände sen, efter att Aren haft det lite tungt några skott och huvet började hänga så gör han ett viktigt mål, hallen går bananas och även om han så skulle ha missat 15 skott innan så var det helt som bortblåst. Man ger energi och man får energi, å då kan man ge mer energi... ja ni fattar.

Tabellen ser rätt trevlig ut nu, Ystad spelade oavgjort och det förbättrade ju inte deras målskillnad. Guif bäst i Sverige just nu? Ja, det får man helt klart säga!

Ps. på tal om att vara bäst. Sveriges rikaste handbollsklubb åkte buss hem, en buss som tillhör ett damlag i fotboll, proffsigt värre...

Sävehofs buss


Kommentarer
Postat av: Supporter till Kristianstad

Undrar om inte vi är rikast ändå !!



Krya på dig Robin Andersson !

2011-12-14 @ 22:41:07
Postat av: Röda Bloggen

Jag trodde det var Säve, eller ifs, jag menade omsätter mest pengar.



Men, i Kristianstad går ju folk på handboll oxå, fantastiskt med ett sådant intresse!



Tack för Robin :)

2011-12-14 @ 22:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0