Årets två roligast matcher i rad och det luktar serieledning

Hammary borta i fredags, alltid roligt att åka dit. Bortamatcherna är ju faktiskt roligast om man frågar mig. Bra drag på publiken och en vinst värmer ju alltid. Imorgon är det så dags för bortamatch igen, denna gång i Lindesberg. Blir härligt att komma till den nya fina arenan och förhoppningsvis även härligt att lämna efter vinst och serieledning!

Vi som bor i Eskisltuna och gillar röda tröjor vet ju redan att vi har sveriges bästa handbollslag men imorgon vid denna tiden kan alla se det när de kollar på tabellen. Hoppas jag i alla fall...

Först ska det ju spelas mot Lindesberg. Ett Lindesberg som vid vinst imorgon fortfarande har 4 poäng upp till närmaste lag. Men när man tänker på det så är ju 4 poäng faktiskt bara två vinster så jag kan inte tänka mig att de har gett upp redan. Det är ju även derby och det brukar bli underhållande matcher mot Linde. Senast låg vi under i paus med 5 mål men vann andra halvlek med 20-11! Fantastiskt drag på vår kortsida i andra och spelarna hade verkligen oss i ryggen. När vi pratar om drag på läktaren så kommer det bli betydligt bättre drag på hemmalaget i Lindesberg än det var i fredags. Dels så kommer det fler folk och tittar, dels så klappar och hörs de bra och dels så ser de enhetliga ut orange färg. Fast man hoppas ju såklart att de tystnar när det närmar sig slutet och Eskilstunalaget leder...

Unibet ger 1: 4,40 x: 11,00 2: 1,30, Guif som klara favoriter alltså. Ja, det känns inte som man måste vara jättepartisk för att säga att Eskilstunas stolthet är favoriter, men som sagt, det ska ju spelas om det. Handboll är handboll, bollen är rund (även i handboll) och allt kan hända. Förhoppningsvis händer det inte för mycket som avviker från det normala, i sådana fall så kommer Eskilstuna Guif vara överst i tabellen när vi somnar måndag kväll. Jag tänker hoppas det och jag tänker göra vad jag kan för att heja fram dem från läktaren! Hoppas att även du gör det, får du inte plats i bussen så får man gärna ta bilen, det är ju inte långt.

Härnedan bjuder jag på lite roliga länkar som jag tycker ni kan vänta med att klicka på till måndag ca 20:45...

Länk 1
Länk 2
Länk 3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0