Nu är det dags att skaka av sävespöket

2009 var senast vi vann mot Sävehof. Dels hemma 16/12 men före det den magiska matchen i Partillebohallen 2009-05-03. Jag tror inte att någon guifare kommer glömma den kvällen. I matcherna under 2010 har vi i ärlighetens namn inte varit nära att ta poäng mot Säve, men nu får det vara nog!

Ikväll ska det visa sig vilket lag som är bäst i Sverige och självklart ska hemmaplan vara det som gör skillnaden. Haukur berättar i webb-tv på ekuriren.se att det ger ett stort stöd att komma in i en helt röd hemmahall. I mitt senaste inlägg var jag lite kritisk till att det inte kommer över 1000 personer på en cupmatch, vissa tyckte jag var lite hård (och jag fick till och med ett nytt smeknamn) men det är inget mot vad jag kommer vara om det inte kommer över 2000 på kvällens match. Sportlov eller inte, nu ska hallen fyllas och det är röd tröja som gäller!

Oddsen är till fördel för Guif: 1,85 på hemmaseger och 2,15 på bortalaget. Tror ni att Guif svarar upp till förväntningarna? Jag tror det. Många tänker nog att med Robin Andersson i den form han hade när han skadade sig så hade det varit en helt säker seger. Nu är det andra som måste göra jobbet och ersättaren Båverud kommer igång mer och mer på träningarna och gjorde en bra match i söndags. Till det positiva hör att Danne Johansson verkar kunna spela. Inget ont om Janne Ekman men det var Danne som var den avgörande faktorn när vi vann mot Säve under 2009. Alexander Karlsson skadade däremot baksida lår i veckan och på tisdagens träning fick Båverud spela rätt mycket på H9 vilket fungerade bra. I övrigt var det bra stämning på träningen som vanligt. Det var tydligt fokus på dagens match och man märker att det drar ihop sig mer och mer mot slutspel. Jimmy Jansson jublade när hans lag vann en löprunda med boll runt några koner och påpekade stolt att de vann med "både Jansson och Båverud". I övrigt hade just Jansson ett stenhårt underarmsskott från 11 meter kryssribban ut och han hade inte lätt att släppa att den inte gick in. Hade nog varit en kandidat till årets mål på träning om den letat sig in i krysset.

Vi noterar även att Lindesberg spelar hemma idag mot H43 och vi hoppas verkligen att det nordligaste laget står som segrare där. När jag nu även puffar för något annat än just Guif så tipsar jag om att Eskil har gratis inträde i mälardalsderbyt på fredag där de kan ta ett stort kliv närmare allsvenskan.

Zacke röda

Semifinal 5 borta mot Säve 2009. Ikväll ska det vara lika rött på läktaren när Zacke får sträcka sina händer efter mål. Ikväll smäller det, spöket ska bort och tillsammans bär vi Guif fram till serieledning. Välkommen hem Emil...

Kommentarer
Postat av: Johan

Guif vann 2009-12-16 Guif-Sävehof 30-29

2011-02-23 @ 12:07:20
Postat av: Röda bloggen

Tack Johan, det är nu korrigerat. Man ska alltid kolla uppgifter och inte lita på sitt (tydligen inte så) goda minne :)

2011-02-23 @ 12:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0