Vad är det publiken i Eskilstuna vill ha?

Internationell cupmatch. Hemmapremiär för Daniel Båverud. Bra internationellt motstånd. Sittplatser på långsidan. Varför är det inte fler som vill se det?

Jag förstår verkligen inte varför det idag bara kommer 942 personer. Det är (med en diff på två personer) hälften av Guifs snitt i elitserien. För mig är det märkligt att inte fler kommer, alla kan väl inte ha åkt på sportlovssemester? Dock är 942 personer mer än vad tre av lagen i elitserien har i snitt, å andra sidan är det mer ett underbetyg åt dem än en ursäkt för oss. Eller är det så att vi är bortskämda? Jag tycker inte det. Ibland undrar jag om det skulle bli fullt ens om Kiel kom hit och spelade mot oss. Om inte Kiel spelade i elitserien såklart...

Å andra sidan, vi som kom ångrade oss nog inte. Visserligen förlorade Guif (32-33) men man gjorde en bra match mot ett mycket bra motstånd. Roligt att se grabbarna stå upp bra mot ett på pappret bättre motstånd. Aren och Båverud visade upp prov på bra skytte och Zacke och Matte visade att de hittar varandra i sömnen. Härlig underhållning! Vi bjöds också på lite domslut som nog inte skulle varit likadana i elitserien men det är ju något av tjusningen med cupspelet. Även om vi förlorade idag och det är en svår match borta nästa helg så skulle jag inte säga att det är kört än, även om det känns svårt.

Jag tycker i alla fall att vi som kom har all anledning att känna oss stolta. Både över spelet på plan och att vi faktiskt ansträngde oss på läktaren.

I övrigt noterar vi att Lindesberg tog sista chansen att hänga med i botten. Drömmen om att H43 åker ut och Hammarby och Lif kvalar sig kvar lever fortfarande!

G U I F

Man har inte roligare än man gör sig. Lite fint blev det väl i alla fall?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0