Kom och se ZZ Top i Sporthallen!

ZZ Top? Vad har de gamla amerikanska rockarna med handboll att göra? Inte så mycket alls tror jag, de skulle förmodligen bara få en massa klister i hela skägget om de spelade. Jag har ingen erfarenhet av det men handbollsklister i skägget vill man förmodligen undvika. Nej, jag tänkte inte skriva så mycket mer om gamla musiker utan mer inför Eskilstuna Guif - H 43 Lund som spelas i Sporthallen onsdag kväll.

Vad har då den matchen med ZZ Top att göra? Kalla mig långsökt men jag gör denna koppling när jag tittar på topplistorna som heh publicerar. Överst i MEP-statistiken hittar vi nämligen två av huvudpersonerna i matchen.Först  H 43:s Zoran Roganovic och på andra plats vår egen Zacke. Två spelare med många år mellan varandra men som båda betyder mycket för sitt lag. Roganovic gör ett par hundra mål varje år och betyder mycket för sitt lag, Zacke har de senaste matcherna visat att han kan spela nästa var som helst och i dessa tider av skador har det visat sig mycket viktigt.

Helt klart kommer dessa två spelare bli sevärda i morgondagens match. Förhoppningsvis kommer ZZ Top fortfarande vara ZZ Top efter matchen, men helst med ZZ i omvänd ordning. Jag tror att Zacke precis som hela laget gillar att vara på top. Om vi tittar på resten av lagen så tycker jag även att Guif inte borde ha något problem att vinna imorgon. En titt i tabellen visar samma sak men som bekant ska ju matchen spelas först. Fullt fokus, ordentlig skärpa och ingen underskattning så ska det gå vägen.

Dagens träning hade mycket fart i sig. Fotbollen slutade målsnålt, 1-0 till de gamla efter att Båve avgjort på en nick. Danne Johansson fick utgå innan fotbollen var slut med en blödande läpp men han var tillbaka till det var dags för handboll. Robin Andersson (!) tog tom några skott från mittnio, dock tyckte jag inte han var riktigt på tårna men det kan ju ha berott på att den ena skon var lite större än den andra... Bra stämning i alla fall! Skönt också att grabbarna har högt till tak och kan prata om saker om man tycker någon inte gör som de borde. Säkert jobbigt ibland men mycket utvecklande!

Vi går för vinst och med bra stöd på läktaren ska spelarna på planen klara av det. Se till att du kommer och stöttar grabbarn!

I övrigt så skulle jag vilja se Zacke lite som ZZ Top om några månader. Denna gång pratar jag om skägget. Har han fått så långt slutspelsskägg så kan vi lita på att Guif har gått långt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0