Äntligen på väg!

Jag säger som Ted Gärdestad i låten "Äntligen på väg":

Äntligen på väg
Jag förlänger mina steg
Luften smakar som en jordgubbspaj
En solig dag i maj

Det är så det känns. Äntligen får man sätta sig i en buss och bara åka, vi bara åker! Mot årets fest!

Parkeringen var full med glada, rödklädda, vissa sminkade men alla otroligt förväntansfulla supporters! Solen skiner och vi åker mot ännu bättre väder, solen skiner alltid över Röda Havet, visst är det så? Om inte annat så skiner vi som solen, glada och laddade.

Och lite nervösa såklart... hur kommer det se ut i arenan?  Var får vi sitta? Kommer alla vara modiga nog att öppna munnen? Och hur går det i matchen, blir det guldlördag? Just nu känns dock matchens resultat mindre viktigt, jag säger just nu för det blir mer och mer viktigt ju närmare slutsignalen vi kommer. Viktigast just nu är att vi har kul, att vi tillsammans skapar en härlig fest. Att vi visar Göteborg att även Eskilstuna kan vara Goa gubbar med drag i!

Nu åker vi, röda, glada och tillsammans mot guldet! Göteborg, här kommer vi!

Ps. Pappa Aren har inte tomtedräkt, en liten besvikelse måste jag säga men han hade kompenserat det med snyggt pynt i ansiktet!

Här kommer en bild med budskap från en av mina medresenärer, man måste nog vara lite handbollsnörd för att fatta skämtet:

Kullager

Färgerna är ju rätt och vi tror på Zacke ikväll!

Kommentarer
Postat av: Daniella

Kom igen nu grabbar! Ni kommer ta guldet! <3

2011-05-07 @ 09:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0