Bottenmöte mot Lugi

Träning 2011-11-10Bottenmöte? Ja, det blir ju det när man måste åka till Lund, längre ner i landet kommer man ju knappt. Det är kul att killarna gillar att åka buss annars hade det varit kört redan på förhand...

Kanske finns även lite tid för taktikgenomgång även om det gjordes grundligt på gårdanes träning i Sporthallen.

Lugi har börjat säsongen lite upp och ner först ner och sen lite mer upp. De har vunnit hälften av sina matcher och ligger därefter precis i mitten av tabellen. Ikväll är det dags för dem att visa om de är ett vinnande lag eller ett förlorande lag. Förra matchen förlorade de mot Skövde med ett mål. (Zanotti berättar att det är årets svåraste bortamatch, då kommer de alltså vinna enkelt i Eskilstuna nästa gång? Välkommen att försöka!) I den matchen hade de bara 7 målskyttar och jag tror att de slet ganska hårt på sin bästa spelare. Det i kombination med att Guif fått en dags mer vila borde i min värld i alla fall inte tala för Lugi.

Jag tippar att det blir en lite snålare match än vad vi är vana med vid Guif, jag tror vi både kommer släppa in färre mål och göra färre mål än vanligt. Jag tror vi vinner med 23-21 och att Aren visar sig ordentligt. Och bakåt, som Blank plockade ner Kim-med-de-många-namnen förra året så tror jag att han klarar av även dagens motståndare.

Dagens match sänds på webben (tack Ekuriren) Röda Havets medlemmar har möjlighet att se matchen på Eskilstuna Ölkultur. Skojigt att vi kan skapa lite stämning runt matcherna utan att ens åka dit.

Några som däremot åker dit är teamet bakom Handbollsblogg.com och vi kan därmed förvänta att få lite reportage och rörlig video även den vägen. Visst är det fantastiskt att heja på ett lag vars supportrar åker över hela landet för att se matcher!?

Ser även att HEH har publicerat senaste topplistan, Guifare bra med som vanligt. Bland annat hela tre st på topp-10 i listan över MEP. Tre är även siffran på antal matcher vi har med på topp-10 i publiktoppen. Då har ändå hälften av besökarna fått stå, sa nån ny arena 2015? Bah...

Passar även på att puffa lite för söndag, då spelar Jimmy Jansson med Djurgården i Eriksdalshallen. Det kommer bli roligt att se jätten på planen igen! Om man vill kan man i samma hall efter den matchen se Tumba möta IFK Andreas, förlåt Skövde menade jag, i Elitserien.

Robin Andersson

Robin skrev jag inget om, men det behövs ju inte, han gör ju bara som han vill ändå! Han kliver förbi vem som helst men ändå är han världens ödmjukaste kille på träningen dagen efter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0