Temperaturen höjs!

VarmtDet blir bara varmare och varmare nu. "Är det sant?" säger nån kanske, "det regnar ju var och varannan dag". Ja, det stämmer nog men vem bryr sig om vädret när det är slutspel i handbollen?


Vi håller ju som bekant på med en inomhussport, väl skyddade från väder och vind. Men likt temperaturen ute så blir det bara varmare och varmare från mars och framåt. Intresset ökar, det kommer mer publik, matcherna gäller mer och det smäller mer på planen. Precis som det ska vara! Det märks även när Guif tränar. Det är helt enkelt fler på plats under träningspassen.


För min del ser jag väl 2-3 pass i veckan och under serielunken är det ofta rätt ensamt på läktaren. Igår var det däremot ett helt gäng där för att se hur det såg ut med laget och kanske framförallt Zacke och Kapten Haukur. Man kan väl säga att det gick enligt plan med dem, sen får vi se vad läkaren säger och hur kropparna reagerar på belastning.


Zacke bjöd dock på stor humor. Han stod och studsade med en boll och när han tappade den tvingade han Åkerman att hämta den med orden "jag måste ju vila huvet" med ett stort skratt efter. Zacke vilade sen när det var spel 5 mot 5 mot 5 med full fart för att sen vara med på slutet. Då fick dock inte Hammar smälla på honom när han tog avslut något som Zacke trivdes med. Först avslutet han tog så hoppade han in med huvet vänt mot Hammar och sa ungefär "OALALAOALOLBOLBOAOLO" typ, innan han satte den så hårt nere i bortre att den fastnade under metallen som håller fast målet. Härligt att se! Efter det var det leende hela tiden och när jag frågade om det var roligt med handboll så fick jag precis det svar jag väntade mig, med ett härligt leende efter!


Haukur testade lite lätt med handleden hårt tejpad, hur det gick där vet jag inte riktigt, men han såg ut att vara vid gott mod när han pratade med läkaren. Det blir väl hårdare test idag, för båda två, så får vi se hur kropparna reagerar. Det är nog skönt för övriga laget att de tar lite fokus från gruppen, att temperaturen höjs är ju positivt men vissa kanske har svårt att hantera det.


På tal om temperatur, undrar vad som hade hänt om Zacke varit klar för typ Ademar León till nästa år. Hade det suttit 4 representanter för den spanska klubben på läktaren och tjatat på att han måste vila?

Kommentarer
Postat av: Åke Johansson

zacke är en fantastisk bra handbollsspelare, men en hånare och en ärketönt som bär sig väldigt illa åt mot motståndarna. Hans uppträdande mot IFK Kristianstad under slutskedet av matchen var under all kritik.

Usch!

2012-04-30 @ 22:25:28
Postat av: Victor

Utveckla gärna Åke. Vad gjorde han som var så hemskt som inte IFK har gjort tidigare?

2012-05-03 @ 12:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0