Äntligen RIK!

Krille och Janne i säsongens första match mot RIK

Tränarduon i säsongpremiären mot just RIK. Lyckas de få spelarna att vara lagom laddade ikväll?

 

Då var det äntligen dags igen, som det har väntats i Eskilstuna. Idag kommer Redbergslid till Eskilstuna Sporthall. Äntligen säger jag eftersom det blir en av de få matcher under året där vi har revansch att utkräva. Det blev ju nämligen förlust i tivolihallen för några månader sen. Det blev faktiskt inte bara förlust, vi fick ju till och med stryk, bokstavligt!

Det är även därför jag säger äntligen till dagens match, det kommer vara laddat idag. Även om inte huvudpersonen kommer med upp till Eskilstuna så känns det speciellt. Jag undrar även om de hade vågat ta med honom om han inte varit avstängd. Är man konspiratoriskt lagd så kan man ju fundera om inte Riksidrottsnämnden kollade på spelschemat och tog ett datum lite lagom nära efter denna match... Men ändå, även om Medina inte kommer hit så är det ju alltid laddade möten mellan lagen. Nu kommer ju tyvärr inte heller Hanisch spela och då är det ju bara Doffe man gillar i bortalaget.

Det är även därför jag säger äntligen till dagens match. Detta kan låta osportsligt men idag tror jag att mysfaktorn inte kommer vara lika hög som vanligt när bortalaget kommer in. Jag tror faktiskt att det kommer vara en hel del buande och visslande. Det är visserligen som frugan säger "varför ska man bua, om de inte kommer blir det ju igen match" men nu är de ju redan här, då tycker jag lika bra man kan visa vilket lag publiken håller på. Även om inte Medina kommer hit så kanske ordförande Rigmor "oavsiktlig eftersläng" Sandén följer med och bara det gör ju att man tycker lite mindre om RIK.

Nej, idag blir det revansch för Guif, det är kanske lite långt draget att säga äntligen till det eftersom det inte gått så lång tid och faktum är att RIK inte vunnit i Sporthallen på över 7 år. Jag menar, hur många konkurshot sen var det? På tal om revansch så har vi ju även två raka förluster på hemmaplan, Alingsås och RNL. Det känns som att publiken vill se en seger idag.

Jag tror inte att spelarna kommer ha några som helst problem att vara laddade. Nu är det ju även slutspelat i EHF-cupen och (äntligen?) fullt fokus på Elitserien. Det är även (för ovanlighetens skull) en hel vecka till nästa match så det är ju ingen mening att hålla igen. Här ser jag dock ända risken till att vi ska förlora dagens match. Om spelarna är riktigt tända så är det en hårfin gräns mellan laddad och övertänd. Klarar man då av att hålla sig lugna? Kan motståndarna få Zacke ur balans? Jag hoppas och tror inte det.

Däremot skulle jag gärna se Mattorna springa rakt igenom på kontring så att motståndartränaren blir så arg på sitt eget lag att han kastar vattenflaskan. Det är ju lite av deras grej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0