Denna dag finns inte

Jag funderade på detta inlägget igår. Funderade om jag skulle göra något vitsigt med skottdagen, kanske något med Aren eller Skillhammar men kom fram till något annat. Det är ju så här att denna dagen finns inte. 29 februari lixom, alla vet ju att februari bara har 28 dagar!

Samma sak är det med dagens match. Det finns inte att laget som ligger sist i Elitserien ska slå det lag som ligger först. Det skiljer 30 poäng och 205 plusmål. Det betyder att i snitt har Guif för varje omgång ökat skillnaden mellan lagen med 1,15 poäng och 7,9 mål. Jag tycker det är riktigt stora siffror. Sen ska det ju vara stor skillnad också mellan ett topptippat lag och nykomlingen som många tippat nere i botten. Tabellen ljuder inte men går inte heller att lita på, matcherna ska spelas och målen ska göras.

Men det finns inte något annat än att Guif bör vinna idag, utan några större problem. (Jag säger inte att de vinner enkelt, för då får jag skäll eftersom det ligger tusentals timmar träning bakom.) Om vi jämför i motivation så är den nog lika hög i båda lagen, Guif vet att de har chansen på en historisk serieseger samtidigt som Tumba behöver alla poäng de kan få om de ska ha någon möjlighet att hänga kvar. Däremot så vet det ena laget att de är riktigt bra och kan slå alla lag, och det är inte laget som har hemmaplan jag talar om. På tal om hemmaplan, detta blir sista hemmamatchen i Eriksdalshallen för Tumba i årets serie. De får nämligen spela de två sista matcherna på sin riktiga hemmaplan Tumba idrottshus fast den hallen inte är godkänd för spel i Elitserien. Sista omgången måste spelas samtidigt och Hammarby har hemmamatch så då blir det tydligen okej att spela i idrottshuset. Innan det har de match mot RIK och den är flyttad, som jag förstår det för Redbergslids skull. De vill inte åka buss till Stockholm två gånger (buhuuu, stackare) så de ska spela mot Hammarby på lördagen och sen mot Tumba på söndagen. Då tyckte förbundet det var okej, undrar vad Hammarby tycker om det? Först får de trötta ut en motståndare och sen ska bottenkollegan få köra järnet mot samma motståndare dagen efter i sin hemmaborg. Det känns konstigt hela grejen med var Tumba får spela, i alla fall om du frågar mig!

Men så var det ju detta med dagen... Det finns inte att Guif förlorar idag, men likväl inträffar saker. Som att februari har 29 dagar... Ungefär vart fjärde år inträffar det märkliga, i kalendern är detta ett sådant år, men jag tror inte det är det i handbollsvärlden.

Guif käkade semla efter tisdagens träning, är det bra uppladdning? En semla skadar nog inte, det verkar vara fler lag som laddar med fika innan matchen... Kolla bara här och här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0