Skövde

Träning 2012-02-14

Tisdagens träning, Krille tjatar på spelarna för att få några att erkänna vilka två som kom näst sist i löpningen.


Skövde borta idag och det känns lite läskigt.

Skövde var under många år en lätt match för Guif med 10 raka vinster från 2007-12-01 till 2010-12-22. För nästan exakt ett år sen (imorgon) kom sen första torsken på länge (39-30 i Arena Skövde). Vi vann sen borta med 4 mål i årets inledande poolspel men sista november lyckades Skövde spela oavgjort mot oss i Sporthallen. Helt klart är att lagen närmare varandra än tabellen visar. Skövde ligger med sina 25 poäng på 8:e plats och därmed sista platsen till slutspelet. Drott har 26 poäng, Lugi, Skövde och Malmö har 25 och således är det 4 lag som slåss om 3 platser till slutspelet. Skulle tro att Skövde är rätt motiverade att vinna dagens match!

Alltså blir det en match mellan två bra lag. Skövde visade klass mot Säve förra veckan bara för att sen få däng av Alingsås två dagar senare. Hur Guifs inledning av året har sett ut vet vi ju och att de kommer stärkta från helgens förlust kan man ju vara rätt säkra på. MEN, så var det detta med att ha fokus på rätt match. Jag menar inte att de inte är professionella nog att fokusera på dagens match än helgens resa till Tyskland men ändå. "Var la jag passet?" "Hm, ska jag packa ikväll eller imorgon" "Hur ska jag orka upp till bussen som går 6:00 på fredag morgon". Jag vet att jag tänker mer på saker runt helgens resa än på Skövde, "hur var det nu, var ligger mitt pass" känns mer aktuellt än "är det utsida eller insida 2 som Warvne alltid går för?"

Bra match kan det nog bli men jag tror inte att det gör så mycket om vi torskar denna match. Kolla spelschemat med 8 matcher kvar. Säve och AHK kommer inte hinna ifatt så det står mellan Guif och Ystad. Kvarvarande matcher:

Ystads IF - IFK Kristianstad
H 43 Lund - Ystads IF
Ystads IF - IK Sävehof
Alingsås HK - Ystads IF
Ystads IF - Eskilstuna Guif
IFK Skövde HK - Ystads IF
Ystads IF - Redbergslids IK
Caperiotumba - Ystads IF

IFK Skövde HK - Eskilstuna Guif
Eskilstuna Guif - Redbergslids IK
Caperiotumba - Eskilstuna Guif
Eskilstuna Guif - Lugi HF
Ystads IF - Eskilstuna Guif
Eskilstuna Guif - HK Aranäs
HK Drott Halmstad - Eskilstuna Guif
Eskilstuna Guif - HK Malmö

Enligt min mening känns Ystads schema väldigt mycket tuffare. Det ser till och med ut som att vi har råd att förlora mot Skövde, Ystad och kanske en till om vi samtidigt inte blir av med för mycket målskillnad. Ska bli kul att vinna Elitserien för första gången!

Men som sagt, en sak i taget och fokus på rätt saker!

För övrigt så vet vi ju att man inte flyttar på Oldberg hur lätt som helst, fråga bara Hammar... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0