Tack för underhållningen

Matchbild RNL

Så här såg det ut under matchen. Ståplatsläktaren i bakgrunden och sittplatser på den sida bilder är tagen från. Observera längst till vänster i bild, en galen Islänning. Han blev till och med så upprörd en gång att det kom en vattenflaska flygande längs sidlinjen. Det hände när Guif återigen tryckte direkt på kontring och sprang rakt igenom det tyska försvaret. Någon sa att RNL på sin taktikgenomgång hade ritat de löpvägar som båda Mattorna tar men det verkar inte ha hjälpt när det väl kom till match.

 

Löwen blev verkligen stressade och fick ta fram sitt bästa spel för att lyckats vinna. Det var en fest utan dess like och vi var mycket nöjda på läktaren. Vi var trots allt i kvartsfinal i EHF-cupen med ca 12 minuter kvar. Återigen måste jag (tråkig som jag är) konstatera att resultatet var perfekt. Jag tror inte det hade varit så lyckat att gå vidare, eller jo, det är klart det vore stort att slå ut tyskarna men jag tror inte det hade varit så bra. Här får ni 4 skäl:

 

1. Vi hade fått ett mindre namnkunnigt motstånd som inte hade lockat lika mycket publik till Sporthallen, speciellt som inte Tomas Svensson skulle ha spelat i det laget.

2. Vi hade förmodligen gått minus på att spela en kvartsfinal. Det känns osannolikt att vi skulle kunnat göra ett lika bra resultat som i denna runda.

3. Guif hade nog fått vara favoriter efter sen seger mot Löwen. Favoriter? I en kvartsfinal i EHF-cupen? Det är nog inte ett bra läge för detta laget.

4. Det hade slitit på spelarna. Som det är nu blir det fullt fokus på Elitserien under resten av året.

 

Är jag tråkig? Ja, förmodligen är jag det, eller så är jag realist.

 

Hur som helst så var både spelare, ledare och supportar mycket nöjda med resultatet. Samtidigt känns det att Guif kan skaka vilket lag som helst när allt stämmer och man gör jobbet till 100 %. Det tar vi med oss till avslutningen av Elitserien och det stundande slutspelet. Inget annat lag går säkert när Guif spelar!

 

För övrigt kändes det lite märkligt igår när jag uppdaterade Röda Havets hemsida. Att sudda ut Rhein-Neckar Löwen och istället skriva Caperiotumba på nästa bortamatch var en liten kontrast. Inget ont om Tumba men det kändes inte riktigt lika hett om man säger så. Hoppas bara att spelarna inser att det är hårt jobb som gäller, oavsett motstånd!

 

För övrigt en gång till så får man väl gratta Säve till avancemanget. Eller det är väl mer gratis till svensk handboll. Har de svenska lagen gått tillräckligt bra i Europa för att Guif ska slippa kvala till CL nästa år?

 

Röda Havet i Mannheim

Röda Havet laddar för match och vilken match det visade sig bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0