Träning innan match

Sista träningen innan matchen mot Alingsås. Även fast jag inte hade kameran med mig så fick jag för mig att ta några kort. Bilderna med mobilen blir sådär men ni kanske ser lite vad som är på bilderna i alla fall.

Här tävlas det två lag mot varandra. Det gäller för den längst bak att springa över sina kompisar framåt.


När han sen kommer längst fram ska bollen rullas mellan benen på de bakom. Den som står sist tar sen upp bollen och så fortsätter det. Första lag där alla har haft bollen vinner.



(Bortse från personen i förgrunden) Här tävlas det två och två. Med en kompis på ryggen så gäller det att sänka de andra lagen utan att gå utanför målområdet. Det krävs stor styrka men ger upphov till stor humor!


Avslutningsvis lite löpning under Glas ledning. Ni ser till vänster hur snabb Aren är, blev ju riktigt bra med slö kamera där :)
'

Ja, som ni ser (om ni nu ser något) så är det roliga övningar. Det är härligt att se hur de kan köra tunga övningar med hög intensitet och direkt efter så står hela gruppen med ett leende på läpparna eftersom det alltid är humor med i bilden. Det är möjligt att det inte är övningarna som gör det utan bara att det är en fantastisk grupp, om det är det sistnämnda är det ju ännu bättre!

På tal om mobil med kamera så fick jag vara med på träningen idag. Eller nja, min mobil i alla fall. Fick i uppgift att ta tid på en annan rolig övning (som jag ju därför inte kunde fotografera). Snabbaste skulle vinna och första laget fick 1:00,71 och andra laget fick sen 1:01,68. Bara 97 hundradelar som skiljde alltså (huvudräkning där av mig utan att få huvudvärk, lite som H43:s kassör, fast tvärt om...). DP var snabb att göra tummen upp åt Krille och berätta att det var bra delade lag när det blir så jämnt. Humor, som vanligt, som alltid.

Nog om humor och glädje, gladast blir ju grabbarna när de vinner matcher. Efter matchen i veckan så kan vi vara säkra på att det kommer vara laddade Guifare som springer ut mot Alingsås. För övrigt börjar matchen 15:00 eftersom SVT kör den i vinterstudion. Kul att synas i TV säger jag men hoppas samtidigt att inte allt för många tittar på termometern och stannar inne istället för att komma till Sporthallen. Handboll ska upplevas live, så är det bara! 2 000 rödklädda laddade på läktaren och laddade grabbar på plan, det blir inte så mycket bättre än så en söndag eftermiddag. Eller jo, runt 16:45 typ, när vinsten är bärgad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0