Kort om Stenbäcken

Skriver ett inlägg i all hast innan jag stressar vidare mot helgens aktiviteter...

Jag kan tyvärr inte säga att jag har riktig koll på vårt kommande nyförvärv. Det jag har hört stämmer dock med det jag trodde mig veta, bra bakåt, bra på genombrott och kan spela på de flesta ställen på nio meter.

Idag läser jag dock något som får mig att tycka att detta kommer bli riktigt bra. Nämligen här där Aren och Axell snackar lite om "Bäckis" som han verkar kallas. Det som är riktigt trevligt att läsa är att det verkar vara en bra kille! På juldagen, efter att ha varit med på matchgenomgången inför andra matchen mot Kristianstad sa jag till coach Krille något i stil med "man märker verkligen vilket fint gäng killar du har att jobba med, de är verkligen inte bara bra handbollsspelare". Direkt fick jag svaret "det kanske är därför de är bra handbollsspelare!" Jag tror att det ligger väldigt mycket i det.

När jag då nu hör spelare säga att Stenbäcken kommer passa in bra i gruppen, att han är mogen och en bra kille även utanför planen. Att det samma dag i tidningen går att läsa om hur bra Axell trivs och vilken härlig sammanhållning och positiv anda det är inom Guif förstärker min tanke om hur viktigt det är att sånt funkar. Det är verkligen en stor faktor i framgången som är just nu!

En om vi värvar en spelare som jag inte vet så värst mycket om, det tolkar jag som att han inte är bäst på en specifik sak utan mer allround och som samtidigt verkar var en "go killle", ja då känns det mycket bra. Är han bara rätt hygglig på ett flertal saker (vilket han måste vara, annars hade han inte blivit värvad) så kommer detta bli kanon. Mycket tack vare att gruppen tillsammans mår bra och tillsammans vinner matcherna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0