Stenbäcken i träning

Många på plats när Stenbäcken gjorde sitt första bollpass

Som ni ser på bilden var det ovanligt många på plats när Stenbäcken gjorde sitt första träningspass med boll tillsammans med Guif. Det var de vanliga på plats, bara det att alla var på plats samtidigt. Bakom mig fanns även lokal media representerad. Alexander själv såg ut att ta det med ro och han såg pigg ut på planen. Jarmo, som ju tidigare lovat att inte köra med kvällstidningsrubriker sa på en gång "kolla han hittar ju Pontus direkt" vilket ju hade varit en perfekt klyscha att köra med i ett inlägg. (På tal om tidningar, här skriver Folket i texten att Stenbäcken är på plats i Eskils farmarlag, HK Tuna. Eller vad ska man annars tro när de skriver "På plats i Eskils tuna"?. Pinsamt är ordet...)

 

Åter till träningen, eller nej där slutar det för min del. Jag var nämligen på plats i Sporthallen för att gå igenom detaljer inför den kommande cupmatchen. Mycket saker är det som ska sys ihop men det ser ut som att det kommer att klaffa fint. Inte minst ekonomiskt, ja tänk att det går att sälja biljetter som är chockhöjda! (Nej. nu får det vara slut med tidningshån för detta inlägg). Självklart hade jag med mig kameran till gamla Sportis i hopp om att kunna få ett snack med nyförvärvet. Mötet vi hade tog dock för lång tid så jag hade gett upp men när vi skulle gå vem tror ni kliver in på kansliet? Självklart nämnde Stenbäcken, han kom dit för att lämna ett ifyllt papper märkt "EHF LATE ENTRY" och när han gick igen så passade jag på att ta ett litet snack med honom. Han har spelat 10 år i Säve så detta måste kännas rätt märkligt för honom, hela grejen med att byta klubb är väldigt stort, när han då direkt säger att han trivs då vet man att det funkar bra för honom här!

 

På tal om skillnader så var det roligt att läsa vad han säger här om publiken i Sporthallen. Jag tycker det är roligt i samband med att så många i Eskilstuna säger att vi måste ha en klack, det är för dåligt drag. Säve har sin klack ändå är publiken bättre i Eskilstuna. Det är helt i linje med det man kan läsa här, skrivet för ganska exakt ett år sen.

 

På kvällen när jag kommer hem så snubblar jag över en video på TV4 med slutet av Makedonien - Tyskland. Tyskland vinner med 24-23 och vem gör avgörande målet? Jo, en viss Uwe Gensheimer som för övrigt spelar i Rhein-Neckar Löwen. Jo, just det, han kommer till Sporthallen om mindre än en månad. Jag tror inte att alla har fattat hur stort det är. Killen har för övrigt en egen hemsida om det är nån så vill kika in där: www.uwegensheimer.de Ja just det, han har lite andra landslagskompisar med sig när han kommer i februari också, missa inte det!

 

H43 lägger ner och börjar om. Det är tråkigt att inte ekonomin funkar men skulle jag välja fritt vilket lag jag vill placera i Allsvenskan så skulle det vara just H43. Inte för att jag har något direkt emot dem mer än geografiskt men det betyder att de mer nordliga lagen Hammarby och Caperiotumba som sämst får kvala. Hur tänker man nu där för övrigt, extra fyspass för att vara som bäst i kvalet eller försöka vinna matcher för att skapa positiv trend och kanske klara sig utan kval? Och hur tänker de som kommer spela kvar i H43, även om de går till slutspel så får de ju inte spela slutspel. Och hur tänker de som möter H43? Konstigt blir det.

 

Avslutningsvis hoppas jag att Tverin kommer tillbaka efter sin skada, jag (och många med mig) vill gärna se honom spela handboll igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0