3 matcher kvar, först ut: Aranäs

Taktik Aranäs

Taktikgenomgång under torsdagens träning

 


Det är 3 matcher kvar av årets Elitserie, Guif har chansen att ta seriesegern. Hinder 1/3 är Aranäs hemma i Sporthallen. Skrämmer det? Nä, inte alls!

Men beakta följande: Precis som Folket konstaterar så var det mot Aranäs vi tappade seriesegern förra året. Själv hade jag tänkt att blogga om just detta men då Folket skrev om det först så lämnar jag det med en uppmaning till viss försiktighet inför dagens match. Aranäs kommer sälja sig dyrt men hemmaplan ska avgöra!

I övrigt så måste jag konstatera lite angående just att skriva om saker andra skrivit om, självklart får man inspiration från olika håll men var går gränsen till att man behöver tala om det? Jag misstänker att Folket inte hade stenkoll på valen i semifinal innan Jarmo uppmärksammade detta men det är ju kanske inget man behöver berätta när man skriver artikeln, men man kan ju göra det om man vill. Samma sak när Ekuriren idag skriver om Zackes effektivitet. Om man nu tar siffrorna rakt av från heh.nu så skulle man ju i alla fall kunna vara hygglo och ge dem lite cred att de sammanställt det.

Så då ska jag göra det nu, ge lite cred. Ser nämligen i artikeln Folket skrev att det var samma motståndare sista matcherna förra året, det hade jag igen koll på (så då skriver jag ju det här såklart). Tittar i matchresultat från förra året och konstaterar att det stämmer med nån smärre omkastning, samma 4 lag i sista 4 omgångarna. Är det en slump? Eller kanske även förbundet använder kopiera+klistra in och sen modifierar lite. (På tal om det, kika i Kuriren på tisdag i deras "kluring" eller vad det kallas i juniorsporten. Nog har man alltid kunnat läsa mer eller mindre delar av ZACHRISSON uppifrån och ner i ordpusslet...)

Det behöver ju inte vara något fel med att kopiera och klistra in men då tycker jag nog att man kan bjuda på lite cred varifrån det kommer! Nog klagat om media, jag får ta och leverera lite själv.

Har kollat på kvarvarande omgångar och det visar sig att inget av lagen i tabellens topp 4 möter varandra i sista 3 omgångarna. Orkar inte räkna på sannolikhet där men det hade känts rimligt om det i alla fall var nån "toppmatch" kvar. Lag 5 i tabellen dock, Malmö, har istället lyckats få BARA lag i topp 4 i sina avslutande tre matcher... Mitt tips är att lagen i topp 4 går fullt resten och att stackars Malmö därmed inte tar någon mer poäng.

För Guif är det dock fokus på en match i taget som gäller. Aranäs placering i tabellen skrämmer inte, kollar vi målskillnad har de -93 medan Guif har +93, inte heller något som ger mardrömmar för det röda laget. Men, det ska spelas om det också, målen ska göras och anfallen ska stoppas.

Hittar inte så värst mycket att läsa om dagens match, därför är listan på www.rodahavet.com lite torftig. Gick exempelvis in på Aranäs hemsida där man möts av en sittande pingvin som talar om att Aranäs nog bara spelar hemmamatcher. De flesta där är även redan spelade, inte så bra uppdaterat direkt... (Ser för övrigt att Aranäs damer spelat mot HF Somby/Skövde i division 1, tänk på Z så kan ni gissa vad jag tror den föreningen har sittande på förstasidan...)

Om skillnaden på planen ikväll är lika stor som på hemsidan så vinner Guif 42-18!

Hallbergs öga

Zacke lyckades igår skjuta Hallberg i ögat (!), det var inte hårt men tog illa och gjorde väldigt ont. Robin fick sitta ett tag och tyckte inte alls det var roligt när de andra skämtade med honom. Mot slutet av träningen var han dock tillbaka på planen igen.






Kommentarer
Postat av: Phernilla

Tänk så när du var i GUIF´s antal mål, tyvärr gjorde ju Aranäs mer än dubbelt så många som du tippat.. med hjälp av hemsidorna. Härligt med GUIF seger... :)

2012-03-09 @ 20:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0