Guif kunde blivit blåsta på vinsten

Sådär, då har man för första gången i livet upplevt en förlängning live i handboll. Det är inte lätt att vara supporter, vilket även Helge konstaterade. Otrooooligt jobbigt var det i slutet av ordinarie tid men när Hallberg kliver ut och stänger igen första 5 av förlängningen så var det inte så jobbigt längre. Men blev det verkligen onödigt spännande, eller är det så här jämnt mellan lagen?

Ja, tydligen var det så lite som skiljde, idag i alla fall! Guif spelade inte något strålande spel men vinner ändå och det tror jag är bra för framtiden. Alla vet att de kan vinna, alla vet att de kan spela bättre och alla vet att de måste göra jobbet ordentligt annars kan det bli förlust. Men 1-0 i matcher är 1-0 i matcher och om jag innan match sa att det får se ut hur som helst bara Guif vinner så får jag stå för det!

Som rubiken antyder kunde Guif blivit blåsta på vinsten, att jag använder det ordet för att beskriva matchen syftat givetvis på domarparets insats idag. Det var inte slutspelsklass, speciellt inte i första halvlek! Jag var nöjd att Guif bara låg under med 1 mål i paus när man spelat 30 minuter 7 mot 9 där två i motståndarlaget hade svarta kläder. Det var mycket märkliga saker och jag får nog be om ursäkt för de saker domarna fick höra, allt som skreks var verkligen inte okej även om de som reagerade starkt hade fog för att göra det, däremot får nog vissa tänka sig för innan munnen öppnas även om domaren inte gör en bra insats. Men visst, jag kunde inte låta bli att tänka på vad andra har sagt när de inte borde.

Nog om det, Guif vinner, pang tjoff, 1-0 i matcher och ny match på söndag. Däremot undrar jag hur många i Malmö som får vara med då, såg inte bra ut med Mirsad och på tal om säga saker till domaren så tror jag nog vi kan vänta oss en avstängning på en Malmöspelare, i alla fall om ryktena om hans uppförande efter rött kort stämmer!

Däremot ska publiken ha en stor eloge! Oväntat få som kommer men vi som var där ska vara stolta, bra jobbat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0