Jag är orolig

Ja, alltså, jag är inte orolig för matchen mot Malmö på onsdag. Jag är inte orolig för de två första kvartarna heller, men till den tredje kvarten, då är jag orolig.

Idag blev det nämligen klart att Helge och DP får spela kval med U20-landslaget, kval till UEM. Kul där, att spelarna blir uttagna, ett härligt kvitto på att de gör det bra i sitt klubblag. Så vad gnäller jag då om? Jag ska berätta lite om kvalet:


Det bjuds på bra europeiskt motstånd
Det är utvecklande för spelarna
Kvalet spelas i Schweiz
Kvalet är tre matcher, fredag, lördag och söndag
Sista matchen på söndag spelas 13:30
Den sista matchen är den som förväntas vara den svåraste (mot värdlandet)


Så, vad gnäller jag då om? Spelarna får komma iväg lite och spela mot internationellt motstånd. Men okej, då kommer det lite gnäll här, jag är väl negativ som vanligt MEN på måndagen efter spelar Guif kvartsfinal 3! Det är detta jag är orolig för. Två slitna spelare som kommer direkt från match+transfer+flyg+transfer och sen ska spela en riktigt viktig match. Nej, jag gillar inte timingen riktigt, speciellt inte som vi redan har på tok för många på skadelistan.

Och just det, på onsdag tas truppen till A-landslaget ut, de ska spela matcher fredag, lördag och söndag de också. Dock är de ju i alla fall i Sverige och gör det. Zacke och Aren är just nu nominerade.

Jag ber om ursäkt till spelarna men tyvärr alltså, jag skulle önska att de inte blir uttagna. Bara att jag skriver en sådan sak får mig att tänka på att planeringen av matcherna i kvartsfinalerna är sådär. Men det kan man ju inte gnälla om, förbundet är ju fullt upptagna med att kasta ut lag ur elitserien, eller inte, eller jo, eller kanske, eller nja...

Proffsliga sa nån? Proffsförbund först i så fall tack...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0