Vägen till Malmö går via Malmö

Baltiska hallen

Guif får göra ett kortare stopp i Baltiska hallen i Malmö på vägen mot en annan arena i samma stad.



Guif spelade match mot Malmö, en match som inte gällde några poäng, så då var det gjort. Vi kan ändå konstatera att vi vann.


Efter matchen berättade Sveriges bästa handbollslag (det måste man väl vara om man vinner Elitserien) att de vill möta Malmö. Match mot Malmö idag, match igen nästa vecka, jag gillart! Guif har gjort sitt val och som alltid blir det så klart tändvätska för det lag som blir valda, fråga bara Sävehof efter att de valt Guif i semi 2009...


Malmö är nog halvnöjda med valet. De har blandade resultat mot Ystad och hade nog inte varit helt missnöjda med att blivit valda av dem. Mot Sävehof har lagen turats om att vinna sina hemmamatcher så jag tror inte de hade velat ha dem. Nej, det är nog halvnöjda (vad nu det ska betyda) med att möta Guif. Med dagens betydelselösa match inräknad så vann Malmö senast en match för två år sen, hemma i Malmö så det känns som Guif gjort ett bra val.


Nu börjar Guif hemma och jag har svårt att se att Malmö ska kunna gå vidare från kvartsfinalserien. Jag tippade Malmö som nia i tabellen och därför får man väl säga att de överraskat mig men jag tror inte att de kan överraska seriesegrarna. Däremot kan vi vara säkra på att de kommer sälja sig dyrt!


Alla ni som gnällde på att Guif hade en dålig uppladdning och åkte till Göteborg för tidigt inför finalen mot Säve förra året kan ju passa på nu. Här är chansen att gnälla ännu större, är det inte lite väääääl tidigt att redan i kvartsfinalen scouta staden där finalen?


Malmö är bara ett mål på vägen mot Malmö för övrig, vi drar till Malmö!

Malmö arena

Malmö Arena, finalarenan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0