Aren, en nyckel till seger

Aren Kristianstad

Så, då var det ute var Aren hamnar nästa år, jag tror jag var först med det på twitter också. Stor jubel i supporterbussen när pappa Vello berättade nyheten för oss lite före alla andra fick reda på det!


Aren är het på spelarmarknaden, eller han var het i alla fall, till nu då det blev klart alltså. Jag tror att många klubbar ville ha hans signatur. Att det sen blev just Aalborg är säkert bra, jag tror inte han skulle göra ett dåligt val. Aren har nog ett lite annat tänk än några andra i Guif. Missförstå mig rätt, jag menar inte att några Guifare inte har ambitioner när de väljer att stanna kvar i Sverige men Aren ville verkligen bli proffs.


Jag ska inte säga att jag har facit och vet exakt hur saker och ting gått till. Kan inte heller påstå att jag känner Aren så väl som person men jag tror det är ungefär såhär: Aren vill verkligen bli proffs, han vill verkligen kunna leva på sin handboll. Däremot ska man verkligen inte tro att han är en ytlig kille som bara vill tjäna pengar, nej han vill helt enkelt spela handboll på heltid, för att kunna maximera sin potential. Då är det ett mycket bra val att hamna i Danmark där han verkligen kan göra det.


Igår kände jag att jag verkligen förstod det. Jag gick upp 7 och gick ut med frugan och tränade lite lätt i solskenet. Sen promenad med henne till jobbet och tillbaka. Efter det 2 mil löpning med Jarmo. Jag är inte van att springa så långt så efter det åt jag mycket mat och la mig i badkaret. Sov 40 minuter där (sen blev det kallt) och sen sov jag 40 minuter i sängen. Det tar på krafterna att träna och att återhämta sig. Efter det hade jag inget annat val än att gå till jobbet för att jobba 14-21:30. Kul där, helt slut och så ska man använda tid och energi till att jobba. Så, på vägen till jobbet slog det mig, jag förstår verkligen att Aren vill bli proffs. Om jag inte hade jobbat kunde jag lagt in ett styrkepass på eftermiddagen och sen kört igen dagen efter men nu fanns varken tid eller energi. Jag känner det som jag tror Aren gör, att kunna maximera sin träning utan annat som tar energi och tid är viktigt, att sen få betalt för det är inte fel det heller, men pengarna är inte det viktigaste!


Rubriken då? Aren, en nyckel till seger. Ja, jag tror att Aren kommer bli nyckeln till segern ikväll. Antingen genom att Kristianstad inte punktar honom då är det bara börja lossa kanonen. Alternativt genom att han blir punktad, det lär inte komma som en överraskning och Guif kommer lösa den biten i så fall. Hur som helst, en nyckel till seger på valfritt sätt, för seger ska det bli!


Då har jag inte ens skrivit något om att Aren självklart vill "avsluta snyggt" de sista matcherna med Guif. Med Guif för den här gången, ska man kanske lägga till, det kan vi hoppas på i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0