Kan man vinna alla matcher?

Ja, det är väl klart, det gäller bara att göra fler mål än det andra laget, det fattar väl vem som helst!


När Guif förlorar en match eller spelar sämre än vanligt hör man ofta "varför var de så dåliga"? Så kan man se på det såklart, är man tillräckligt bra så vinner man ju alla matcher. MEN tillräckligt bra är ju beroende av motståndarnas prestation. Jag tycker att man ofta tenderar att glömma bort att det på andra sidan faktiskt står en motståndare som vill vinna även de. Jag menar, det är inte bowling vi håller på med där man har ett visst mätbart resultat som man uppnår. Jag vill minnas att Krille sa det efter en oavgjord match mot Tumba, något i stil med att "om vi inte gör jobbet helt så finns det så klart ett annat lag där som gärna vill ha poängen"


För så är det, och även om man gör jobbet helt så kanske man inte vinner, just beroende på att man faktiskt kämpar MOT några andra. Idag mötte vi ett lag som kämpade mot oss hela matchen. I slutet av första kämpade de i motvind men från början av andra kämpade de i medvind och med 4 900 oranga inte bara i ryggen utan överallt runt om. I handboll vinner det lag som gör flest mål men det är två lag som vill göra just det...


Jag kan inte säga att Guif kämpade mindre idag utan mer att man mötte ett bättre lag. Kanske inte ett mer handbollskunnigt lag men ett heltaggat hemmalag i säsongens sista match och det räckte. LMM (även kallad Big Lars, konstigt det, han är ju bara 4 meter hög) går rakt fram flera gånger på ren vilja och kraft och lyckas med det. Jesper Larsson kommer igång, han har väl inte fått till det i nån match i semifinalserien än, i alla fall inte till den hysteriska nivå han hade mot Alingsås. Det räckte för att vinna, svårare än så är det inte.


Å andra sidan, 2 601 inte bara i ryggen utan runt om och närmare dessutom i Bastuhallen på söndag, då är det omvända roller. Sen tycker jag alla kan lägga ner hetsen på twitter och media och allt vad det är. Inga problem att som supportar stå och snacka före, efter och under match. Handboll är en fantastisk fest!

Dagens plus: En match till i Eskilstuna, fantastiskt!

Dagens minus: Jag förstår att spelarna är besvikna men flera i bussen upprördes när vissa spelare går av planen utan att tacka oss som spenderade dygnet med 100 mil i buss.

Kommentarer
Postat av: jag var där

Dagens minus: Publiken som utbuade Haukur när han ställde sig upp efter en skada. Så otroligt respektlöst.

2012-05-04 @ 16:32:30
Postat av: En som buade

I stridens hetta såg det ut som om Haukur sökte en utvisning men när jag tittat på matchen på SvtPlay såg jag att Hykke delade ut en ful smäll. IFK spelar en mer fysisk handboll än många andra lag i ES och nr8 är vana vid att se andra lag som veka och utvisningssökande. Detta ursäktar dock inte smällen Haukur fick, det förklarar bara nr8's buande. Btw, nr8 är IFK's publik.

2012-05-05 @ 23:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0