Vad hände(r) mot Malmö?

Tänk att en match kan vara 4 matcher, de ni! Jag menar naturligtvis att efter Sävehovs förlust på måndagen (stort tack till potatisgänget) så har ju Guif seriesegern i egna händer. Därmed är det bara 3 matcher kvar nu eftersom vi inte behöver bry oss om några andra resultat, förutsatt att vi vinner resten... 

Vinner resten var det, med början mot Malmö. Jag får lite onda aningar eftersom det är just Malmö vi möter. Jag minns nämligen att vi mötte Malmö i slutet på serien förra året, borta den gången. Det blev förlust i ett märkligt läge. Guif hade ju gått fantastiskt bra innan och efter det minns jag att det återigen blev lätta vinster och det enda jag kunde tänka var "vad var det som hände mot Malmö?" Jag hoppas att jag slipper det i år!

I den matchen var för övrigt Eskilstunas bästa spelare Robin Andersson. Det kommer han inte bli denna gången. Mycket glädjande dock att se honom utan pjäxan. På tisdagens träning var han tom med och körde kontringsövningen. Även om han inte löpte så fort och inte hoppade så högt så var det härligt att se. Han har i alla fall inte glömt hur man skjuter, det såg man tydligt!

Avslutningvis undrar jag hur det blir i botten av tabellen. Kommer Linde klara det? Det känns svårt nu, dock om vi kollar på de matcher som är kvar så tycker jag att H 43 mycket väl kan förlora och även förlora stort i de tre matcher de har kvar. Det skulle i så fall betyda att Linde behöver vinna antingen borta mot Kristianstad eller hemma mot Lugi. Man kan ju hoppas att Lugi inte har något att spela för i den matchen, då kanske Lindesberg kan klara sig till kvalet. Tiden får visa!

Kom i rött och fyll hallen mot Malmö. Just nu snittar vi näst bäst i serien med 1 893 personer. Kom du också så höjer vi snittet nu när det närmar sig slutet på serien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0